niedziela, 5 maja 2013

Majówka

Witam,
wczoraj wróciłam z majówki.Na pogodę nie mogę narzekać, gdyż nie lubię kąpiel słonecznych i wolę niższe temperatury,szkoda tylko że padało,no cóż...nie można mieć wszystkiego. Odwiedziłam z moim chłopakiem Częstochowę, jak zawsze o tej porze roku ;p



Zwiedziliśmy Muzeum Zapałek,które nie wygląda zbyt profesjonalnie,znajduje się daleko od centrum i ciężko było je znaleźć. Za 10 złotych dostajemy bilet z możliwością godzinnego zwiedzania.
Co możemy zobaczyć? Przede wszystkim wystawę opakowań po zapałkach z całego świata. Zobaczyć projekcje trzyminutowego filmu „Pożar zapałczarni” z 1913 roku – najstarszy zabytek polskiej kinematografii, rzeźbę z opakowań po zapałkach tzw przeze mnie "wielkie zapałkowe igloo" oraz przenieść się w inne czasy, gdzie ujrzymy sprawną zabytkową linię technologiczną z lat dwudziestych i trzydziestych XX wieku. Zakupiona w ramach pożyczki zapałczanej uzyskanej w związku z utworzeniem Polskiego Monopolu Zapałczanego.

W ciągu roku zwiedzanie jest możliwe od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00. W soboty i niedziele – grupy zorganizowane powyżej 10 osób po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym lub elektronicznym.

Więcej informacji na Stronie Oficjalnej: http://www.zapalki.pl


Oprócz muzeum oczywiście wybrałam się na spacer po sklepach kosmetycznych oraz zielarniach. Znalazłam bardzo fajne trzy miejsca:
-Sklep medyczno-zielarski na ulicy świętego Piotra 1,gdzie udało mi się nabyć mydlnicę oraz kozieradkę,które szukałam od dłuższego czasu.
-Stara Mydlarnia -Aleja Najświętszej Marii Panny 9,moje pierwsze bliskie spotkania z naturalnymi mydłami,jak się do takich przekonam może kupię. Strona na fb: https://www.facebook.com/pages/Stara-Mydlarnia-Cz%C4%99stochowa/363667570408560?ref=stream
-Onnanoko sklep kosmetyczny- Pl. Dzaszyńskiego 9/10,gdzie można kupić wiele fajnych rzeczy w tym hinduskie,rosyjskie oraz ukraińskie kosmetyki. Nie spodziewałam się,a ich asortyment powiększa się. Ja kupiłam Brahmi Powder ;) Bardzo jestem ciekawa tego produktu.

1 komentarz:

Welcome in my world..