sobota, 4 października 2014

Dabur Premium Rose Water

Witam,

Kolejny produkt od Etno Bazar, który mogłam testować we wrześniu. Tym razem jest to woda różana- Dabur Premium Rose Water.

Czym jest woda różana?

"Woda różana jest produktem ubocznym w produkcji olejku różanego. Pierwotnie wytwarzana w krajach arabskich, obecnie rozpowszechniona niemal na całym świecie.

Woda różana jest popularna w kuchni azjatyckiej od VIII wieku n.e. i stosowana do sporządzania napojów, gotowania mięsa i wyrobu słodyczy (np lassi).

Działa tonizująco na skórę. W starożytnym Rzymie woda różana była używana do kąpieli. Używana jest również w produkcji kosmetyków i perfum.

Bywa stosowana w ceremoniach religijnych (islam, hinduizm)".

http://pl.wikipedia.org/wiki/Woda_r%C3%B3%C5%BCana


Woda przyszła do mnie bardzo szybko, zapakowana świetnie, aż miałam trudności z otwarciem, nic się nie potłukło i nie wylało :)



Jak zwykle świetny kontakt ze sklepem, na prawdę jestem zadowolona z tej współpracy ;d



Produkt znajdziemy tutaj:klik

Zapach: Różany,nie jest bardzo mocny, nie przeszkadza mi i nie męczy, lubię go :)

Opakowanie:







Jak widać jest to szklana przezroczysta butelka o pojemności 250 ml, nie podoba mi się zamknięcie, trzeba bardzo uważać aby nie wylać sobie od razu dużej ilości produktu.

Skład:



Aqua- woda

* Propylene glycol- "organiczny związek chemiczny z grupy alkoholi dwuhydroksylowych czyli dioli. W temperaturze pokojowej jest bezbarwną, bezwonną, oleistą cieczą, o słodkawym smaku i wysokiej lepkości. Znajduje szerokie zastosowanie w przemyśle i medycynie. W odróżnieniu od glikolu etylenowego glikol propylenowy nie jest toksyczny.

Glikol propylenowy może być używany do produkcji kosmetyków jako rozczynnik nadający kosmetykowi pożądaną konsystencję emulsji oraz jako składnik nawilżający skórę. Glikol propylenowy może w związku z tym znajdować się w:

-pastach do zębów, oraz płynach do płukania ust,
-środkach do higieny dłoni, czy ogólnie w środkach czystości,
-jako składnik główny dezodorantu w sztyfcie,
-w wielu innych kosmetykach.

Używany jest także jako nośnik zapachów w olejkach zapachowych oraz w olejkach do masażu.

Glikol propylenowy uznawany jest za związek nieszkodliwy dla zdrowia, lub o bardzo niskiej szkodliwości. Przeprowadzono wiele badań, w tym szczegółowe badania na zwierzętach, które wykazały nikłe zagrożenie glikolu propylenowego dla zdrowia.

* nie stwierdzono by powodował uczulenia
* nie wykazuje rakotwórczości
* nie jest mutagenny

W odróżnieniu od glikolu polipropylenowego i glikolu etylenowego, glikol propylenowy nie jest toksyczny. W świetle polskich norm, glikol propylenowy nie jest uznawany za związek groźny dla zdrowia ludzkiego.

Kontakt z nierozcieńczonym glikolem propylenowym może wywołać podrażnienia oczu i skóry, jednak niegroźne i łatwo ustępujące, zwykle wraz z ustaniem kontaktu. W zasadzie nie ma ryzyka takich podrażnień, przy powszechnie stosowanych dawkach i proporcjach. Podrażnienie oka glikolem propylenowym objawia się pieczeniem, łzawieniem. W przypadku podrażnienia skóry może to być zaczerwienienie oraz wysuszenie. Podrażnienie górnych dróg oddechowych – wysuszenie, pieczenie. Objawy te są lekkie i zwykle ustępują wraz z ustaniem kontaktu.

Inhalacja (wdychanie, przyjmowanie drogą wziewną) oparów glikolu propylenowego, w zwykle spotykanych dawkach wydaje się, w świetle dotychczasowej wiedzy, w zasadzie bez ryzyka. Tak jak w przypadku kontaktu dotykowego, istnieje możliwość lekkiego i szybko ustępującego podrażnienia górnych dróg oddechowych, także oczu. Dla skóry opary są bezpieczne.

Długotrwały kontakt z glikolem propylenowym w zasadzie też nie jest szkodliwy. Przeciągłe wystawienie na opary może powodować podrażnienie oczu lub podrażnienie górnych dróg oddechowych. W skrajnym wypadku może wystąpić zapalenie spojówek. Objawy takiego zapalenia zaczynają jednak znikać po ustaniu kontaktu. Dla skóry dłuższy kontakt z tą substancją wydaje się nie być szkodliwy".

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Glikol_propylenowy

* Potassium sorbate (E202)- "organiczny związek chemiczny, sól potasowa kwasu sorbinowego. Jego zakres stosowania i właściwości są prawie takie same, jak dla kwasu sorbowego, jednakże forma potasowa (oraz inne jego sole) jest lepiej rozpuszczalna w wodzie.

Dopuszczalne dzienne spożycie wynosi 25 mg/kg ciała.

Sorbinian potasu jest używany jako środek konserwujący do żywności, zwłaszcza pieczywa, serów i serników (oraz innych ciast i wypieków), wina, napojów gazowanych oraz czekolady. Poza przemysłem spożywczym stosuje się go do kosmetyków i papierosów.

U niektórych osób związek ten może wywoływać reakcje alergiczne, podrażnienia skóry, astmę oraz problemy behawioralne".

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Sorbinian_potasu

* Rose extract- ekstrakt z róży.

Ma działanie:

- rozjaśnia cerę i przebarwienia

- nawilża, zmiękcza i wygładza skórę

- zmniejsza zmiany trądzikowe

- antybakteryjne i lekko ściągające

- koi skórę

- przeciwzmarszczkowe

* Citric Acid Kwas cytrynowy (E330)- Pochodzenia roślinnego. Naturalny ekstrakt owoców cytrusowych. Szeroko stosowany w kosmetyce jako środek wspomagający działanie innych składników aktywnych. Składnik pomocniczy w ustawieniu wartości pH. Substancja maskująca (związki organiczne), którą dodaje się do środków kosmetycznych, aby mogła wytworzyć z jonami metali kompleks (całość) przez co może wpłynąć na stabilność i/lub wygląd kosmetyków. Citric Acid należy do kwasów AHA i wykazuje działanie keratolityczne, czyli złuszczające, dzięki czemu usuwa przebarwienia i rozjaśnia skórę. W kosmetykach pełni rolę regulatora pH, a także kompeksuje jony metali, dzięki czemu zwiększa trwałość kosmetyku."

Źródło: http://arsenicmakeup.blogspot.com/p/baza-inci.html

*Citronellol- "Cytronellol. Alifatyczny alkohol terpenowy. Imituje zapach róży i geranium. Znajduje się na liście potencjalnych alergenów. Składnik kompozycji zapachowych. Obecność substancji musi być uwzględniona w wykazie składników (INCI), gdy jej stężenie przekracza:
- 0,001 % w produkcie niespłukiwanym
- 0,01 % w produkcie spłukiwanym ".

Źródło: http://arsenicmakeup.blogspot.com/p/baza-inci.html

*Geraniol- " Geraniol, C10H17OH, nienasycony alkohol alifatyczny, bezbarwna ciecz o zapachu róży, występuje w olejkach eterycznych wielu kwiatów (głównie różanym, geraniowym i cytronelowym). Geraniol stosowany jest w przemyśle perfumeryjno-kosmetycznym oraz jako składnik składnik kompozycji zapachowych. Może wywoływać reakcje alergiczne".

Źródło: http://arsenicmakeup.blogspot.com/p/baza-inci.html


Moja opinia:

Wody używałam najczęstszej jako toniku po umyciu buzi mydłem, lubię to uczucie odświeżonej buzi. Dodawałam także do masek z glinką. Nigdy mnie nie podrażniła, ani nie wysuszyła skóry, a wręcz nawilża buzię. Mam wrażenie że moja skóra lepiej wygląda po tym produkcie, jest też rozjaśniona. Czystsza, bardzo ładnie oczyszczona z sebum, nawet bez mycia mydłem, nie maluję się więc nie wiem czy by usunęła coś więcej niż sebum, chyba raczej nie. Nie wiem czy tylko mi się wydaje czy na prawdę moja przebarwienia potrądzikowe są mniejsze? Słyszałam że Dabur zmienił skład swojej wody, nie wiem nie używałam wcześniej, co do tego produktu jestem na tak ;) Także polecam ;d

4 komentarze:

  1. no tak, wiem, że służy i jest dobra, nawet dla mnie, ale nie znoszę tego zapachu:)

    pozdrawiam serdecznie
    :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam wodę różaną dabur,. ale KTC jest dużo lepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mam,a raczej już tyci na dnie wodę różaną Dabur,ale w plastikowej buteleczce i też jestem z niej zadowolona

    OdpowiedzUsuń

Welcome in my world..